D i e g o   A g u l l ó

D A N G E R O U S   D A N C E S


t h e   D a n c e ,  t h e   D e v i l ,

t h e  P r o b l e m   a n d   B a l l i s t i c s

diego


DESCRIPTION

what do ballistics, problems, the devil and dance have in common? what is the secret affinity between these four concepts? there is common denominator between having a problem, bumping into the devil, accepting a dance invitation and being hit by a bullet. etymologically speaking, they all share the same root, from greek, ballein, which means, “to throw so as to hit“. something has been thrown, something falls in the middle, something appears unexpectedly in front of you, all of a sudden something hits you, and unexpectedly you are invited to dance. but what or who throws? what is thrown? what does its trajectory look like? what does it encounter? what is hit? how does being hit affect it? can violence trigger movement?

A difficult dance is not one that is difficult to perform, but a dance that creates difficulties and problems in the space, that becomes an obstacle, that paralyzes you. When does dance become a problem? When does a body that is thrown across the space become a difficulty, a puzzle or a astonishing event? The problematic body — the dance that becomes a problem — is the moving body that movement generates a problem in the space, a movement that implies a difficulty, a dance that hits you, that puzzles you. How can a dance hit?



diego agulló was born in madrid in 1980 and he presses orange juice every morning. in 1998, with a background in football and tae kwon do, he studied philosophy for 6 years at the university of madrid where he focused his research on the relationship between art and philosophy. during that time he practiced music improvisation, sculpture and painting. he is a co-founder of en busca del pasto, a project for musical improvisation. in 2005 he moved to berlin where he worked as a freelance video artist. two years later he became a performance maker after a fortuitous and inevitable encounter with choreography.

diego´s current research deals with the intersection between pedagogy and art, creating contexts for learning and practicing theory across art and philosophy. he practices the game of dilettantism through his interdisciplinary work that passes through different media such as choreography, performance art, participatory events, sound installations, texts, films, photography, and workshops. since 2007, diego has organized CUE, a performance event and long term project based on the paradoxical question of how to organize the unexpected? CUE has been ocurred in approximately seventy editions in different cities across europe. currently, diego is working on an essay on dilettantism called the mischievous mission in order to problematize the notion of professionalism in arts. it is now or never. day by day.

www.diegoagullo.com

big thanks to spanish embassy in estonia



diego agulló

OHTLIKUD TANTSUD

tants, kurat, probleem ja ballistika

mida on ühist ballistikal, probleemidel, kuradil ja tantsul? milles seisneb nende nelja mõiste salajane külgetõmbavus? probleemi omamine, kuradi kohtamine, tantsukutse vastuvõtmine ja kuuliga pihta saamine – nende vahel on olemas ühisnimetaja. etümoloogiliselt kõneldes jagavad nad kõik sama tüve - kreeka keelest – ballein, mis tähendab „visata selleks, et tabada“. midagi on visatud, miski langeb keskele, miski ilmub ootamatult sinu ette, äkitselt saad millegagi pihta ning ootamatult kutsutakse sind tantsule. aga mis või kes viskab? mida visatakse? milline näeb välja selle trajektoor? millega see teel kokku puutub? mida tabatakse? kuidas pihta saamine seda mõjutab? kas vägivald võib ajendada liikumist?

keeruline tants ei ole see, mida on keeruline esitada, vaid tants, mis loob ruumis raskusi ja probleeme, mis muutub takistuseks, mis halvab sind. millal saab tantsust probleem? millal muutub keha, mida visatakse üle ruumi, raskuseks, mõistatuseks või hämmastavaks sündmuseks? probleemne keha – tants, mis muutub probleemiks – on liikuv keha, mille liikumine tekitab ruumis probleemi, mille liikumine vihjab raskusele, tants, mis tabab sind, mis paneb sind mõistatama. kuidas saab tants tabada?

diego agulló sündis 1980. aastal madridis ja ta pressib igal hommikul apelsinimahla. jalgpalli ja tae kwon do taustaga õppis ta 1998. aastal 6 aastat madridi ülikoolis filosoofiat, kus oma uurimistöös keskendus ta kunsti ja filosoofia vahelisele suhtele. samal ajal tegeles ta muusika-improvisatsiooni, skulptuuri ja maalimisega. ta on kaasasutajaks en busca del pasto’le, muusikalise improvisatsiooni projektile. 2005. aastal kolis ta berliini, kus ta töötas vabakutselise videokunstnikuna. kaks aastat hiljem, pärast juhuslikku ja vältimatut kokkupuudet koreograafiaga, sai temast performance-kunstnik.

diego praegune uurimistöö käsitleb pedagoogika ja kunsti lõikepunkti, luues konteksti õppimiseks ja teooria praktiseerimiseks kunsti ja filosoofia vallas. ta tegeleb diletantismimänguga oma interdistsiplinaarse töö kaudu, mis läbib erinevaid meediume nagu koreograafia, performance-kunst, osalusüritused, heliinstallatsioonid, tekstid, filmid, fotograafia ja töötoad. 2007. aastast on diego korraldanud CUE’d - etenduste üritus ja pikaajaline projekt, mis põhineb paradoksaalsel küsimusel – kuidas organiseerida ootamatut? CUE on toimunud umbes seitsmekümnes versioonis erinevates linnades üle euroopa. hetkel loob diego esseed diletantismist, pealkirjaga the mischievous mission (üleannetu missioon), eesmärgiga seada kahtluse alla professionaalsuse mõiste kunstis. see juhtub kas nüüd või mitte kunagi. iga päev edasi.

www.diegoagullo.com

suur tänu hispaania suursaatkonnale eestis

logo