õpikoda: tantsu kompositsioon
cid pearlman/usa liikumise sõnavaraga, milles vahelduvad järsk ja pöörane füüsilisus, keeruline partnerlus ja delikaatse puudutuse hetked, pöörab cid pearlmani koreograafia hellalt pea peale traditsioonilised arusaamad ihast, soost ja sõprusest. tema töid on esitatud paljudes paikades, olgu mainitud joyce soho (new york city), the getty center (los angeles), theater artaud (san francisco) ja the museum of contemporary art (san diego). 1991-1999 oli pearlman san francisco grupi critically acclaimed nesting dolls kunstiline juht. 1999 kolis ta los angelesse, tegutsedes sõltumatu koreograafi ja produtsendina. hiljuti tegi ta koostööd heliloojate joan jeanrenaud`ga, kes varem kuulus kronos kvartetti ja jonathan segeliga camper van beethovenist. lisaks omaloomingule on pearlman teinud kaastöid filmile, ooperile ja teatrile. tema õhtut täitev tants, “high fall”, võitis 2oo2 aastal hortoni auhinna visuaalse disaini eest ja “small variations” oli 2oo6 kahe hortoni auhinna nominent. pearlman on omandanud bakalaureuse kraadi maailma kunsti ja kultuuride alal ning kaunite kunstide meistri kraadi kalifornia ülikoolis, los angeleses. pärast kraadiõpingute lõpetamist aastal 2oo6 kolis ta santa cruzi kalifornias, kus õpetab cabrillo kolledži tantsuosakonnas. tema töid on toetanud järgmised programmid, fondid ja komisjonid: djerassi resident artist program, the los angeles county arts commission, the san francisco art commission, the zellerbach family fund, the walter and elise haas fund, the american composers forum ja the cultural council of santa cruz county. pearlman on hetkel külalisõppejõud tallinna ülikoolis (akadeemilisel aastal 2oo9/2o1o) ja teeb koostööd eesti tantsukunstnikega. mais koordineerib pearlman akadeemilist sümpoosionit “imagining bodies” tallinna ülikoolis, uurides, kuidas tantsul ja kehal põhinevad tavad lõikuvad rahvuse ja identiteedi dialektikatega läbi suurte muutuvate maa-alade ja majanduste. juunis esietenduvad kanuti gildi saalis tööd, mida ta koos eesti tantsijatega loob.
|