sanna

sanna myllylahti:
sanna myllylahti on rahvusvaheliselt tunnustatud koreograaf, õpetaja ja esineja. õpetajana otsib ta liikumise loomulikke printsiipe, mis nii sageli on  igapäevase rutiini ja sissetöötatud harjumuste tõttu unustatud. eesmärgiks on taasavastada loomulikult instinktiivne keha, mis on ümbruse suhtes erk, reageeriv ja kohanemisvõimeline.

sanna myllylahti on oma teoseid loonud alates aastast 1995. kriitikud on tema töid kirjeldanud sõnadega: “üllatav”, “inimlik”, “filosoofiline”, “absurdne”, “füüsiliselt kütkestav” ja “humoorikas”.
külalisõpetajana on ta regulaarselt seotud paljude tantsuakadeemiatega euroopas ja aasias. ta õpetab nüüdistantsu tehnikat, liikumise uurimist ja kompositsiooni. mõnes akadeemias on ta tudengitele loonud ka koreograafiaid. kompaniid ja festivalid on kutsunud teda läbi viima professionaalseid õpikodasid ja meistriklasse. ta vastutab ka mõnede akadeemijate prooviesinemiste läbiviimise eest (SEAD, attakkalari)
 
koreograafia:
2007 GETTING REAL (tõeliseks muutumine) (koos francescoga või ilma temata),   fullmoondance festival (täiskuutantsu festival), soome
2006  AFTER ALL (pealegi), routacompany, soome
2004  I KNOW SOMETIMES A MAN IS WRONG (ma tean, et inimene eksib mõnikord), amsterdami teatrikool, MTD teise kursuse tudengid, ITS festival, holland
2002  EXSPLAINING IMPOSSIBLE (seletades võimatut), folkwang tantsustuudio, essen, saksamaa
2002  DARK INTERVALS (tumedad intervallid), korzo teater, den haag, holland
1999  STILLE STEINE (vaiksed kivid), ballet vorpommern, tanztendenzen, saksamaa
1998  RESTLESS RESTS (puhkusetud puhkused),  cadance festival, holland
1997  IKKUNA (aken), korzo teater, holland
1996  STILL ALIVE WITH THE FLOWER (endiselt elus, lillega), ITS festival, ineke sluiter concours
1995  L’AUTRE COTE DU MANTEAU, ITS festival
 
auhinnad:
1997 prints bernhardi subsiidium noorele koreograafile
1996 ineke sluiteri preemia soolo eest STILL ALIVE WITH A FLOWER (endiselt elus, lillega)

õpetamine akadeemiates:
the amsterdam school of fine arts (departments SNDO, school for new dance development and  MTD, modern theatre dance) amsterdami kaunite kunstide kool (SNDO osakonnad, uue tantsu arendamise kool ja MTD)  holland
 
SEAD ( salzburg experimental academy of dance)  (salzburgi eksperimentaalse tantsu akadeemia) austria
 
attakkalari centre for movement arts bangalore (attakalari liikumiskunstide keskus bangalore), india
 
national theateracademy of finland (department dance/choreography) soome riiklik teatriakadeemia (tantsu/koreograafia osakond)
 
balletacademy gothenburg (gothenburgi balletiakadeemia)  rootsi
 
professionaalide õpetamine:
henny jurriens stichting, amsterdam, holland
dansateliers, rotterdam, holland
station zuid, tilburg, holland
düsseldorf tanzhaus, saksamaa
pact- zollverein, essen, saksamaa
folkwang tanzstudio, saksamaa
open look festival, st. petersburg, venemaa
pyhäjärvi fullmoondance festival, soome
routacompany, soome
norrdans, rootsi
australian dance theatre, austraalia
 
esineja:
pärast professionaalsete õpingute lõppu bakalaureuse kraadiga esinemiskunstide alal amsterdami teatrikoolis 1996 on sanna myllylahti esinenud üle ilma nii kompaniidega kui ka oma teostega. ta on ka kogenud improviseerija.
tantsimise kõrval on tal ka muusikutaust (klaver, klassikaline laul, muusikateooria) ja teda on nähtud laval ka tantsiva muusikuna.  (chronocracy / galili,  bows and bruises / de bont)
 
professionaalne haridus:
the school of modern theatre dance/theaterschool amsterdam,
kaasaegse teatri ja tantsu kool/ amsterdami teatrikool
lõpetatud 1996 esinemiskunstide alal (BA)
 
danshögskolan , stockholm 1991/1992
 
teised õpingud:
1991 keskkooli lõpetamine (LAUDATUR)
1978 -91  kajaani music institute (kajaani muusika instituut)
klassikalise muusika õpingud, sooritas eksamid sooloklaveri, laulmise, muusika ajaloo ja teooria alal
 
personaalne info:
sündinud kajaanis, soomes, 5. aprillil 1972
 
tantsust:
“minu jaoks on tantsimine nagu pusle. otsin pidevalt endale uusi väljakutseid, loon labürinte, leian oma keha ja vaimu jaoks lahendamist vajavaid probleeme. tantsimisene on suuresti seotud avastamise ja õppimise rõõmuga – ilmselgelt võimatu situatsiooni pööramine millelegi uuele võimaluse andmiseks, transformatsiooniks, pakub naudingut. ma tahan olla pidevalt üllatunud. ma ei soovi välja töötada uusi harjumusi ja rutiine – vastupidi, mind huvitab sellise oleku leidmine, kus nii keha kui vaim on võimalikult teadlikud ja võimelised esinema ja leidma ülesandeid igal antud hetkel.
olen huvitatud hetke praktilisusest, füüsise funktsionaalsusest -  vormist hoolin ma vähem. vorm on alati vaid sisu laiendus  - mitte eesmärk ise-eneses.”
 
nüüdistantsu õpikoja kirjeldus:
töö algab harjutustega põrandal, aeglaselt liigutakse keha keskpunktist jäsemeteni. harjutused keskenduvad erinevate kehaosade suhete ja vastastikuse mõju leidmisele läbi spiraalse liikumise, sirutamiste ja painutamiste, mis muuhulgas baseeruvad vabastamis-tehnikatel.
tasapisi areneb töö põrandasse ja põrandast eemale liikumise turvaliste ja effektiivsete strateegiate väljatöötamise suunas. spetsiaalselt pööratakse tähelepanu käte kasutamisele põrandal liikumise ajal. jõulise dünaamilise liikumisega läbi ruumi seatakse eesmärgiks leida loomulik, ökonoomne ja orgaaniline liikumise viis. see saavutatakse, õppides kasutama gravitatsiooni ja tsentrifugaaljõudu, selle asemel, et võidelda loodus-seaduste vastu. viimane osa õppetööst koosneb liikumise fraasidest, milles varem esitletud printsiipe saab läbi töötada ja edasi arendada.