S E N S I T I V E D A N C E S /
T U N D L I K U D T A N T S U D
7 07 - 12 07 2014 15 00 - 18 00
Marjana Krajac
sessions of SENSITIVE DANCES are completely exiting the paradigm of exercising or fine-tuning and propose any temporally and spatially structured movement as a complete, one-time, unique dance. sessions accumulate a series of dances, refining some aspects, focus or ideas, and this accumulation serves as a substitute for the hierarchy, in the very broadest sense of the word.
this workshop explores the emergence of a primary movement. movement that is light, fluid, effortless, comfortable. movement that unites the body and is allowed to emerge from the moment and then to disappear in space. movement that is looming, movement that is yet to become apparent, movement that is sometimes completely invisible but significant.
we will begin with finer perceptions of slower dynamics, through entering different physical territory, linking space, movement and sensation. then crossing over to the natural dynamics of movement, dynamics that are inherent in the individual body, exploring ways to launch its fluidity. embracing gradually the understanding of space and time in which the body moves, understanding how these three instances, space - body - time, participate in the dynamics of what we call movement.
starting from the idea that movement is inherent to the body, that the body genuinely wants to move and be understood in the movement, this workshop deepens on many levels any existing physical practice.
//
TUNDLIKE TANTSUDE sessioonid lahkuvad täielikult treeningu või täpsustumise paradigmast ning esitlevad igasugust ajaliselt või ruumiliselt struktureeritud liikumist kui täielikku, ühekordset ja unikaalset tantsu. tunnid koguvad endasse tantsude seeriaid, täiustades mõningaid aspekte, fookuseid või ideid. see kogunemine hakkab asendama hierarhiat selle sõna kõige laiemas tähenduses.
see töötuba uurib esmase liikumise ilmnemist. liikumine, mis on kerge, voolav, sundimatu, mugav. liikumine, mis ühendab keha ning millel on lubatud ühest hetkest esile kerkida ning seejärel tühjusesse haihtuda. liikumine, mis terendab; liikumine, mis ei ole veel ilmseks saanud; liikumine, mis mõnikord on täiesti nähtamatu, ent samas oluline.
me alustame aeglaste dünaamikate peenemast tajumisest – sisenedes teistsugustele füüsilistele territooriumitele; ühendades ruumi, liikumist ja aistinguid. seejärel minnes üle liikumise loomulikule dünaamikale - dünaamika, mis on omane isiku kehale - uurides viise, kuidas käivitada selle voolavust. võttes järk-järgult omaks arusaamise ruumist ja ajast, milles keha liigub; mõistes, kuidas need kolm asjaolu, ruum – keha – aeg, osalevad dünaamikas, mida me nimetame liikumiseks.
alustades mõttest, et liikumine on keha jaoks sisemiselt omane, et keha soovib tõepoolest liikuda ning olla oma liikumises arusaadav, süvendab see töötuba mitmel tasandil mistahes olemasolevat kehalist praktikat.

MARJANA KRAJAC (1974) is author of numerous choreographic works that are relevantly reshaping an understanding what contemporary dance formats can teritorialize. in shifting between elaborated and quiet, singular and complex, large and once-fleeting she is on the continuous reload of her choreographic territory that never cease to re-expand.
with her funded and deep dance practice knowledge and broad choreographical insight she has profound understanding of a dance as a physical and metaphysical phenomena.
her texts about different aspects of movement axpertise and research were published in new york's movement research performance journal, relevant performing arts theory magazine frakcija and croatian dance magazine kretanja.
besides creating more then 20 different choreographical works she is a profound teacher of specificities of dance and movement based practices that are unifying a dancer, a creator and a committed thinker of dance.
she was working as a dancer, choreographer and author in france, germany and croatia, where she is currently based.
MARJANA KRAJAC (1974) on arvukate koreograafiliste tööde autoriks, mis on asjakohaselt ümber kujundamas arusaama sellest, mida kaasaaegse tantsu vormid endas kätkeda võivad. vaheldudes üksikasjaliku ja tasase, ühese ja keerulise, suure ja hetk-põgusa vahel on ta pidevalt taaslaadimas oma koreograafilist territooriumi, mis ei lakka kunagi laienemast.
oma laialdaste koreograafiliste kaemuste ning hästivarutud ja sügavate teadmistega tantsupraktikast on tal põhjalik arusaamine tantsust kui füüsilisest ja metafüüsilisest nähtusest.
tema tekste liikumisekspertiisi ja -uurimuste erinevatest aspektidest on avaldatud new yorgi movement research’iperformance journal’is, olulise etenduskunstide teooria ajakirjas frakcija ja horvaatia tantsuajakirjas kretanja.
lisaks 20 erineva koreograafilise töö loomisele on ta tantsu- ja liikumispõhiste praktikate eripärade andunud õpetaja, mis ühendavad endas tantsija, looja ja pühendunud tantsust mõtleja.
ta on töötanud tantsija, koreograafi ja kirjanikuna prantsusmaal, saksamaal ja horvaatias, kus ta praegu ka resideerub.
tema töö kohta leiab rohkem siit www.marjanakrajac.com